به‌طورکلی شهروندان کشورهای جهان برای ورود به ایالات‌متحده باید تقاضای روادید کنند. البته کشورهای اندکی شامل قوانین روادید نمی‌شوند و می‌توانند در شرایط خاصی بدون نیاز به ویزا به این کشور سفر کنند.

شهروندان ایالات فدرال میکرونزی، جزایر مارشال و پالائو که جز کشورهای پیمان ارتباط آزاد هستند، شهروندان کانادا، شهروندان قلمروهای فرادریاهای بریتانیا و همچنین شهروندان ۳۸ کشور «عضو برنامه چشم‌پوشی» شامل کشورهای یونان، آندورا، استرالیا، آلمان، بلژیک، اتریش، برونئی، شیلی، جمهوری‌چک، دانمارک، استونی، فنلاند، مجارستان، ایسلند، جمهوری ایرلند، ایتالیا، ژاپن، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، موناکو، هلند، نیوزیلند، کره‌جنوبی، سنگاپور، پرتغال، نروژ، اسلواکی، اسپانیا، اسلوونی، سوییس، چین، بریتانیا، سوئد و سن‌مارینو ازجمله این کشورها هستند و شهروندان سایر کشورها برای ورود به آمریکا باید روادید تهیه کنند.

 

انواع روادید ایالات‌متحده :

 

روادید گردشگری و کسب‌وکار│ این روادید برای افرادی صادر می‌شود که به‌طور موقت برای کسب‌وکار (ویزای نوع B-1) یا برای مسائل درمانی یا تفریح (ویزای نوع B-2) به آمریکا سفر می‌کنند. درکل، روادید B-1 برای مسافرانی است که با مسائل مرتبط با کسب‌وکار شامل شرکت در همایش‌های بازرگانی و علمی‌آموزشی سر و کار دارند و روادید B-2 برای کسانی است که صرفا با هدف گردشگری قصد ورود به این کشور را دارند.

روادید کار│ این نوع روادید که براساس نوع قرارداد شغلی و فعالیت حرفه‌ای با حروف H، L، O، P و Q مشخص می‌شود برای افرادی صادر می‌شود که با هدف اقامت و کار به آمریکا می‌روند. این نوع روادید باید از سوی اداره خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات‌متحده تایید شود.

روادید تحصیلی│ شهروندان خارجی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند باید پیش‌از درخواست این نوع ویزا از مدرسه، دانشگاه یا برنامه تحصیلی خاصی پذیرش بگیرند. به‌محض‌اینکه این موسسات آموزشی درخواست پذیرش را قبول کردند این افراد می‌توانند مدارک خودشان را به یکی از کنسولگری‌های آمریکا در سایر کشورها ارائه دهند. روادید تحصیلی با دو شناسه مشخص می‌شود. نوع اول روادید F-1 است که رایج‌ترین نوع روادید تحصیلی است و مربوط به تحصیل در دانشگاه‌ها، مدارس، کالج‌ها و برنامه‌های زبان انگلیسی می‌شود. نوع دیگر روادید تحصیلی که با نوع M-1 مشخص می‌شود برای افرادی صادر می‌شود که قصد مطالعات غیر آکادمیک یا مطالعات شغلی و مهارتی در موسسات آموزشی آمریکا را برای دوره‌های کوتاه‌مدت دارند.

روادید عبور (ترانزیت) │ شهروندان کشورهای خارجی که برای ادامه سفر از نقطه‌ای به نقطه‌ای از جهان مجبورند برای مدت کوتاهی در منطقه بین‌المللی مرزهای آبی، زمینی و هوایی آمریکا توقف کنند باید این نوع روادید را که با حرف C مشخص می‌شود دریافت کنند.

روادید خدمه وسایل حمل‌ونقل│ خدمه وسایل حمل‌ونقل عمومی برای مثال کاپیتان، مهندسان و مهمانداران هواپیماها و کشتی‌هایی که در حریم هوایی یا دریایی توقف می‌کنند باید روادید خدمه را که با حرف D مشخص می‌شود دریافت کنند.

روادید کارکنان امور دینی│ این روادید برای افرادی از طبقه روحانیت‌ ادیان مختلف برای مثال کشیش‌ها، اسقف‌ها و کاردینال‌هایی که برای ماموریت‌های دینی از واتیکان به آمریکا می‌روند صادر می‌شود.

روادید خدمتکار خانگی│ دیپلمات‌های خارجی یا مقامات رسمی دولتی که برای انجام ماموریت به آمریکا سفر می‌کنند درصورتی‌که خدمتکار خانگی یا شخصی همراه دارند باید برای این خدمه این نوع روادید را تهیه کنند. این خدمه باید یکی از این وظایف شامل پخت‌وپز، ناظر پذیرایی، راننده خودرو، خدمتگزار، ملازم، فراش، پرستار بچه، مددکار مادران، باغبان و … را عهده‌دار باشند.

روادید خبرنگاران و رسانه‌ها│ این روادید که با حرف I مشخص می‌شود برای نمایندگان رسانه‌های خارجی که به‌صورت موقت برای تهیه گزارش و خبر به‌عنوان خبرنگار اعزامی یا دوره مشخص به‌عنوان خبرنگار مقیم به ایالات‌متحده سفر می‌کنند صادر می‌شود.